«Ανωνύμως»

Θυμάμαι πριν μερικά χρόνια, καταγγελίες του τύπου «τόσες μέρες καθυστέρησε ο ΟΤΕ την παροχή τηλεφώνου, τόσες μέρες καθυστέρησε η ΔΕΗ τη σύνδεση, τόσες ώρες καθυστέρηση ο ΟΣΕ … και πάει λέγοντας. Όχι ότι σήμερα δεν γίνονται καθυστερήσεις, αλλά εκείνες ακριβώς οι παλιές καθυστερήσεις έκαναν τα παπαγαλάκια του εκσυγχρονισμού της απελευθέρωσης των αγορών και της παγκοσμιοποίησης να μιλούν για το «ξεχαρβαλωμένο» κράτος – και πότε δεν ήταν δηλαδή, είδατε μόλις χτες τις ανακοινώσεις του κ. Ρακιντζή, Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης – να μιλούν για τους υπαλλήλους που έδεσαν το γάϊδαρό τους και δεν δουλεύουν όπως πρέπει λες και το σύστημα ολόκληρο δούλευε και δεν βοηθούσαν οι εργαζόμενοι σ’ αυτό και άλλα τέτοια, και όλα αυτά βέβαια κατέληγαν στη γνωστή πρόταση της απελευθέρωσης των αγορών.

Έτσι με τις ευλογίες του δικομματισμού, της κομισιόν και όλων αυτών που κυβερνούν σήμερα τον κόσμο εντελώς αντιδημοκρατικά – γιατί πέστε μου εσείς ποιος εκλέγει τους ιθύνοντες της παγκόσμιας τράπεζας, του διεθνούς νομισματικού ταμείου, του ΟΟΣΑ και τόσων άλλων οργανισμών που διοικούν σήμερα τον πλανήτη μας – φτάσαμε στο σήμερα με τον ανταγωνισμό στο απόγειο της δόξας του αλλά με τις τιμές αντί για ανταγωνιστικές με πτωτικές τάσεις να γίνονται βάσανο για τους μισθούς και τις συντάξεις των πολλών. Έτσι φτάσαμε να έχουμε και πολλές εταιρείες κινητής αλλά και σταθερής τηλεφωνίας κι εδώ θέλω να σταθώ σήμερα με το σημείωμά μου αυτό για να σας περιγράφω μια αληθινή ιστορία – πάθημα και να δικαιολογήσω παράλληλα και την ανωνυμία μου – η ταυτότητά μου είναι γνωστή στην εφημερίδα.

Ως φίλος της πληροφορικής, των υπολογιστών και του γρήγορου ιντερνετ, προέτρεψα βλέποντας διαφήμιση μεγάλης ιδιωτικής εταιρείας συγγενικά μου πρόσωπα τόσο στην Αθήνα όσο και στη Β. Ελλάδα να συνδεθούν με τη συγκεκριμένη εταιρεία γιατί πράγματι η προσφορά τόσο στο σταθερό τηλέφωνο όσο και στο γρήγορο ιντερνετ ήταν πράγματι συμφέρουσα. Στην μεν Αθήνα η σύνθεση θα γινόταν μέσα από το ιδιόκτητο δίκτυο της εταιρείας στη δε Μακεδονία με προεπιλογή φορέα σταθερής τηλεφωνίας την ίδια εταιρεία. Για τους Αθηναίους συγγενείς έχω να πω ότι από τη στιγμή που έγινε αυτή αλλαγή δικτύου – δεν είμαι και ειδικός για τις λεπτομέρειες – πριν ενάμιση μήνα παρακαλώ, δεν έχουν ακόμη σταθερό τηλέφωνο ενώ μόλις πριν μια βδομάδα κατάφεραν να συνδεθούν στο ίντερνετ. Για δε τους «Μακεδόνες» μετά από πολλές μέρες και επανειλημένες ενοχλήσεις τόσο στον ΟΤΕ όσο και στην ίδια την εταιρεία κατάφεραν να έχουν σταθερό τηλέφωνο αλλά δεν έχουν ιντερνετ. Στον έλεγχο του ΟΤΕ – τον οποίο η εταιρεία απαίτησε – αποδείχτηκε ότι φταίει το μόντεμ ή ρούτερ που παρείχε η ιδιωτική εταιρεία στον πελάτη της.

Εδώ λοιπόν μπαίνω κι εγώ για να βοηθήσω την κατάσταση κι αρχίζει η περιπέτεια … Τηλεφωνώ στο συγκεκριμένο αριθμό εξυπηρέτησης της εταιρείας, όπου μετά από δεκαπέντε λεπτά αναμονή καταφέρνω να μιλήσω με μια κυρία επί των πωλήσεων η οποία αφού μου δηλώνει αναρμόδια με παραπέμπει στον προϊστάμενο της τεχνικής υπηρεσίας … Μετά από αναμονή σαράντα πέντε λεπτών παρακαλώ, με την εκνευριστική φωνή να μου λέει κάθε τρεις και λίγο «είστε σε γραμμή προτεραιότητας» και αφού από τη μια η υπομονή μου αρχίζει να εξαντλείται κι από την άλλη το πείσμα μου να με «τσιτώνει» καταφέρνω τελικά να μιλήσω με κάποιον κύριο ο οποίος δεν είναι βέβαια ο προϊστάμενος που επίμονα αναζητώ – είναι δυνατόν μεγάλες εταιρείες να μην έχουν προϊσταμένους ; – και ο οποίος μετά από έντονη συζήτηση για την κατάσταση του μόντεμ αφού πείθεται ότι μπορεί να είναι και ελαττωματικό και ενώ περιμένω να μου πει τον τρόπο που θα γίνει η αντικατάσταση του – γιατί η εταιρεία του το παρείχε – μου δίνει ένα τηλέφωνο της εταιρείας από την οποία η εταιρεία του προμηθεύεται την εν λόγω συσκευή για να επικοινωνήσω εγώ μαζί τους για το πρόβλημα, ενώ στις διαμαρτυρίες μου ότι το πρόβλημα είναι της εταιρείας του η απάντηση είναι «αυτή είναι η πολιτική της εταιρείας μας».

Τι να κάνω κι εγώ τηλεφωνώ στην εν λόγω εταιρεία για να μου λύσει το πρόβλημα. Έλα ντε … Ο αρμόδιος με τον οποίο μίλησα και εξιστόρησα όλο το ιστορικό πάλι απ’ την αρχή δεν παραδέχεται ότι το μόντεμ έχει πρόβλημα – παρεπιπτώντως να πω ότι ήδη έχω μπει στο ιντερνετ από το σπίτι μου και έψαξα να βρω σχόλια για το συγκεκριμένο μηχάνημα, όπου διάβασα τα χειρότερα .. – πάνω στη λογομαχία που είχα μαζί του – έχοντας το όνομά του αλλά και όλων των προηγούμενων λέω ότι θα αναγκαστώ να δημοσιοποιήσω το πρόβλημά μου και τι μου απαντάει με θράσος ο κύριος ότι η νομική υπηρεσία της εταιρείας του θα μου κάνει μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση !!! Ναι καλά διαβάσατε, εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόδι.

Σ’ αυτήν την ελεύθερη – για ποιους άραγε; – αγορά ζούμε. Τα συμπεράσματα δικά σας, όσο για τα παθήματά μας …τι να πεις εδώ παρακολουθούν τα τηλέφωνα του πρωθυπουργού και δεν γίνεται τίποτα, για τον απλό καταναλωτή θα ενδιαφερθούν;