Παρασκευή απόγευμα ξεκινήσαμε για την Αιγάνη. Η ζέστη άρχιζε να κατακάθεται στο τελείωμα της μέρας και το χωριό ανοίχτηκε αμφιθεατρικό και γραφικό μπρος στα μάτια μας. Το επιβλητικό ρολόι, έδειχνε λίγο πριν τις εννιά και η Γιασεμί Κηλαηδόνη τριγυρνούσε στην σκηνή με την ανησυχία του καλλιτέχνη πριν την παράσταση. «Απ’ το 2009 το παίζω αυτό το έργο κι όποτε μου δίνεται η ευκαιρία το επαναφέρω γιατί είναι χαρά και συγκίνηση να γυρνώ ξανά και ξανά σ’ αυτούς τους τόπους (Θεσσαλία)», μας είπε.
Το είχα διαβάσει το μυθιστόρημα του Θωμά Ψύρρα «Μαράν Αθά», στο οποίο βασίζεται το έργο με τον ομώνυμο τίτλο και είχα μια περιέργεια για την θεατρική του απόδοση.

Στο λιτό σκηνικό (ένα μικρό τραπέζι και μια καρέκλα), με την εναλλαγή του φωτισμού και τις εξαιρετικές μουσικές παρεμβάσεις η ηθοποιός μέσα από μία καθηλωτική ερμηνεία μετέφερε τους θεατές στη μυστηριακή ατμόσφαιρα του κειμένου. Με αλλεπάλληλες εικόνες που ξεδιπλώνονταν μέσα από την χειμαρρώδη αφήγησή της σε μια γλώσσα που θύμιζε Παπαδιαμάντη, με την μουσικότητα που την χαρακτηρίζει κορυφώνονταν σ’ έναν καθαρό ποιητικό λόγο, αποδίδοντας πιστά το λογοτεχνικό κείμενο.
Μυστήρια παλιές τελετουργίες, μάγισσες, δεισιδαιμονίες, τα πάθη, τα λάθη, ραδιουργίες και ο αιώνιος έρωτας κυριαρχούν σε μια ιστορία που εκτυλίσσεται στα χωριά της Θεσσαλίας.
Δυόμιση ώρες μυσταγωγίας στο όμορφο θεατράκι της Αιγάνης.
Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Δήμος Αβδελιώτης και τη μουσική ο Βαγγέλης Γιαννάκης.

Φλώρα Γουγουλιά

001
002
003