Εγκαινιάσθηκε χθες 15 Μάη 2022 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η λειτουργία του «Ασημένιου Βέλους». Είναι μία νέα εποχή στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις με τρένο στη χώρα μας με καθημερινά δρομολόγια με, το πρώτο ETR τρένο στην Ελλάδα, στην διαδρομή Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη, και το αντίστροφο, σε λιγότερο από 4 ώρες. Έτσι ο κόσμος έχει πλέον την επιλογή να μετακινηθούν με τον σιδηρόδρομο με περισσότερη άνεση, πολυτέλεια και κυρίως με ταχύτητες που φτάνουν τα 200 χλμ./ώρα. Γρήγορα τρένα και στην Ελλάδα με την υπόλοιπη Ευρώπη να λειτουργούν δεκαετίες πριν…
Κατέγραψα, λοιπόν κι εγώ, το πέρασμα του «Ασημένιου Βέλους» από τα μέρη μας και πιο συγκεκριμένα από την είσοδό του στην κοιλάδα των Τεμπών (φωτογραφίες-βίντεο), με μια γενικότερη παρουσίαση του τρένου αυτού. Το βίντεο ξεκινά τον Μάη του 2008 με μια βόλτα με τις Δρεζίνες στην παλιά σιδηροδρομική γραμμή, μια άλλη βόλτα με τρένο στην καινούργια τότε διπλή σιδηροδρομική γραμμή και τη νέα σήραγγα των Τεμπών, συνεχίζει με μια πρώτη ματιά-παρουσίαση του «Βέλους» από τον dromeAS.gr και τα UP Drones και κλείνει με το πέρασμα του τρένου αυτού από την είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών τη Δευτέρα 16 Μάη 2022 και ώρα 10:11’’ ακριβώς.

Όσον αφορά τα δρομολόγια τώρα, το πρώτο πρωινό δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας ETR αναχωρεί από τον Σταθμό της Αθήνας στις 07:22 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 09:58 (δηλαδή 2 ώρες και 36 λεπτά) και άφιξη στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 11:20 δηλαδή 1 ώρα και 22 λεπτά). Το επόμενο δρομολόγιο του ETR αναχωρεί από τον Σταθμό της Αθήνας στις 17:22 το απόγευμα, με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 20:00, και άφιξη στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 21:21.
Το εισιτήριο απλής μετάβασης, στην οικονομική θέση, από τη Λάρισα στην Αθήνα στο διάστημα μέχρι τις 3 Ιουνίου θα έχει 20% έκπτωση και θα κοστίζει 33,20 ευρώ και 72 ευρώ με επιστροφή. Μετά τις 3 Ιουνίου η τιμή του εισιτηρίου για το ίδιο δρομολόγιο θα διαμορφωθεί στα 41,50 ευρώ και 90,10 ευρώ αντίστοιχα. Ακριβό, βέβαια, αλλά εκεί που έφτασαν οι βενζίνες για τα αυτοκίνητα…
Οι αμαξοστοιχίες ETR διαθέτουν εννέα βαγόνια ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής. Κάθε αμαξοστοιχία μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες και περιλαμβάνει όλες τις ανέσεις, για ένα ξεκούραστο και γρήγορο ταξίδι, βελτιώνοντας την ταξιδιωτική εμπειρία. Υπενθυμίζεται πως τα εισιτήρια πέρα από τα εκδοτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορούν να εκδοθούν και ηλεκτρονικά μέσω της σχετικής εφαρμογής για smartphones.