Μια βόλτα στην Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας- Μουσείο  Γ.Ι. Κατσίγρα, ιδιαίτερα αυτή την εποχή είναι ότι καλύτερο … Τρεις ενδιαφέρουσες εκθέσεις μπορεί να δει και να απολαύσει ο επισκέπτης αυτή τη χρονική περίοδο και είναι οι  : «Το Τοπίο μέσα από τη ματιά του συλλέκτη» – «Τα παιδιά και το Μουσείο» – «Τα  μουσικά όργανα των αρχαίων Ελλήνων»
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων,  με θέμα «Μουσεία και πολιτιστικά τοπία», η Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας- Μουσείο  Γ.Ι. Κατσίγρα   συμμετέχει  φιλοξενώντας  «Το Τοπίο-μέσα από τη ματιά του συλλέκτη» από το Μουσείο Αλ. Κ. Δάμτσα Δήμου Βόλου.
Το  ενδιαφέρον της έκθεσης, που θα εγκαινιαστεί την Τετάρτη 25 Μαΐου και ώρα 20:30, είναι  η ‘συνομιλία’ με  ανάλογα έργα  του Μουσείου Κατσίγρα, σχέση που θα αναδείξει «την παράλληλη ματιά» των δύο ‘γειτόνων’, συνομηλίκων συλλεκτών, οι οποίοι  με πάθος για την Τέχνη σχηματίζουν τη συλλογή τους που στη συνέχεια προσφέρουν στην πόλη τους.
Τα 100 έργα της έκθεσης  παρουσιάζουν την  ελληνική τοπιογραφία,  σε όλο της  το φάσμα, δηλώνοντας το προσωπικό γούστο και το συναισθηματικό δέσιμο του συλλέκτη.

«Η τοπιογραφία κυριαρχεί στην νεοελληνική τέχνη, συνυφασμένη με την ιδιαιτερότητα της ελληνικής ατμόσφαιρας. Οι Επτανήσιοι ζωγράφοι πρώτοι θα την προσεγγίσουν με ευαισθησία. Ο απόηχος του ρομαντισμού, κυρίως του ακαδημαϊκού υπαιθρισμού του Μονάχου θα χαρακτηρίσουν το έργο των Ελλήνων τοπιογράφων. Θα ξεχωρίσουν στη συνέχεια όσοι διερευνήσουν  τα αποτελέσματα της στιγμιαίας εντύπωσης του φωτός της  ιμπρεσσιονιστικής σχολής. Η σύνδεση με τη νέα εικαστική πραγματικότητα θα συμβεί στη δεύτερη δεκαετία του 20ού αιώνα.  Στο μεσοπόλεμο η κυριαρχία του υπαιθρισμού είναι δεδομένη, η οποία συνεχίζεται με ποικίλες ερμηνευτικές και μορφολογικές αποδόσεις και στη μεταπολεμική εποχή».
Το  Μουσείο Α.Κ. Δάμτσα  περιλαμβάνει  τη δωρεά  του  Βολιώτη    καπνεμπόρου  Αλέκου  Δάμτσα, γεννημένου   το  1914  στην  Αλεξάνδρεια, που από  3  χρονών   έζησε  στον  Βόλο. Όταν  ο  πόλεμος    διέκοψε  τις  σπουδές ιατρικής  στο Μόναχο, έφυγε στην Κύπρο όπου ασχολήθηκε  με  την  οικογενειακή  επιχείρηση  εξαγωγής  καπνών με δραστηριότητα σε Βερολίνο, Λονδίνο, Αίγυπτο.  Από το 1960 δημιούργησε  την  συλλογή  του  στην  Αθήνα   συνεχίζοντας   την  οικογενειακή  παράδοση,  εφόσον  ο  πατέρας  του  υπήρξε  ένας  από  τους  πρώτους  συλλέκτες του Βόλου. Τα 360 έργα της δωρεάς περιλαμβάνουν γκραβούρες, χάρτες   ντοκουμέντα  για  την  περιοχή, έργα  Μαγνησιωτών,  Θεσσαλών και Αιγυπτιωτών καλλιτεχνών, κυρίως όμως έργα  Ελλήνων ζωγράφων και χαρακτών  των  αρχών  του   20ου αιώνα. Ο Δάμτσας τιμήθηκε με το χρυσό μετάλλιο της πόλης του Βόλου για τη δωρεά του. Έργα της δωρεάς εκτίθενται στο  Κέντρο Τέχνης  Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο με τη μορφή θεματικών εκθέσεων.
Η επιμέλεια της έκθεσης είναι της Χρύσας Δραντάκη.
Παράλληλα, στα εγκαίνια της έκθεσης «Το Τοπίο-μέσα από τη ματιά του συλλέκτη» θα παρουσιαστεί η performance «Ου-τοπία». Πρόκειται για μία performance χορού, η οποία υπηρετώντας την ουτοπία, θα μεταφέρει την φύση στην Πινακοθήκη μέσα από ήχους, εικόνες και τη χρήση νέων τεχνολογιών. Η καλλιτεχνική επιμέλεια-χορός είναι της Ρούλας Καραφέρη και το videoprojection mappingτων Χριστίνα Τζιουβάρα- Ευάγγελου Αντωνόπουλου.
         Η έκθεση «Το Τοπίο-μέσα από τη ματιά του συλλέκτη» θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Οκτωβρίου 2016.
«Τα παιδιά και το Μουσείο»
Η ετήσια έκθεση παιδικής-εφηβικής ζωγραφικής και κεραμικής του Ελεύθερου Εργαστηρίου Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείου Γ.Ι. Κατσίγρα, που φέτος είναι αφιερωμένη στα 30 χρόνια λειτουργίας του, περιλαμβάνει περισσότερα από 300 έργα μαθητών του, και ατομικές και ομαδικές εργασίες ζωγραφικής, κεραμικής και κατασκευές με διάφορα υλικά, όλες εμπνευσμένες από τη Συλλογή Γ.Ι. Κατσίγρα.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ : 24.05.2016, ΩΡΑ 19:00
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ : 24.05.2016 – 18.06.2016
ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ…
Τα  μουσικά όργανα των αρχαίων Ελλήνων

Η έκθεση περιλαμβάνει 42 ανακατασκευασμένα μουσικά όργανα των αρχαίων Ελλήνων που προέρχονται από το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας και το Μουσείο Αρχιμήδη που λειτουργούν  στο Κατάκολο Ηλείας και την Αρχαία Ολυμπία. Τα μουσικά όργανα είναι πλήρως λειτουργικά και αξιόπιστα και η κατασκευή τους βασίζεται αποκλειστικά στην αρχαία ελληνική γραμματεία και τις αγγειογραφικές απεικονίσεις.