Χάρη στην απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών και του ανταγωνισμού και ελέω Παρόχων και ΟΤΕ από χτες δεν έχω σύνδεση Internet , έγραφα πριν από λίγες μέρες αλλά εκτός από την ιδιωτικοποίηση υπάρχει και το ΙΚΑ !

Καλό είναι να έχουμε πάντα την υγεία μας κι όταν δεν την έχουμε να έχουμε πολύ χρήμα, γιατί και στην υγεία ο ιδιωτικός τομέας ανθεί και βασιλεύει…
Πρόβλημα με τα πόδια και τη μέση η γυναίκα από την επαρχία και αφού το έψαξε το πράγμα κυρίως στον ιδιωτικό τομέα της υγείας χωρίς αποτέλεσμα κλείνει κι ένα ραντεβού με ορθοπεδικό του νοσοκομείου στο Κέντρο Υγείας της περιοχής της. Ευγενής και σχολαστικός ο γιατρός βλέπει το ιστορικό, της ακτινογραφίες, τις προηγούμενες φαρμακευτικές αγωγές, κ.λ.π., αποφαίνεται ότι το πρόβλημα προέρχεται από τη μέση και συστήνει – εγγράφως παρακαλώ – μία Αξονική Τομογραφία για να έχει καλύτερη εικόνα του προβλήματος. Μέχρι εδώ όλα καλά, αλλά από δω και πέρα αρχίζουν τα προβλήματα …
Πάει η γυναίκα στο Νοσοκομείο την 1 Σεπτέμβρη, να κλείσει το ραντεβού.
Τι ασφάλεια έχετε;
ΙΚΑ η απάντηση.
Τότε θα πρέπει να πάρετε μία βεβαίωση από το ΙΚΑ, λέει η νοσηλεύτρια και κλείνει συγχρόνως και το ραντεβού, για τις 15 Σεπτέμβρη.
Επόμενος σταθμός το ΙΚΑ. Η απάντηση από το αρμόδιο γραφείο είναι ότι δεν μπορεί να δοθεί βεβαίωση χωρίς την εξέταση ορθοπεδικού γιατρού του ΙΚΑ.
Ε, ας κλείσω το ραντεβού λέει η γυναίκα.
Μάλιστα της λένε στη γραμματεία, το ραντεβού σας είναι για τις 30 Σεπτεμβρίου.
Μα εγώ έχω ραντεβού για την αξονική στο νοσοκομείο στις 15, τι να κάνω;
Περιμένετε, αν θέλετε, στην αναμονή των εκτός ραντεβού περιστατικών στους ορθοπεδικούς και αν μπορέσει θα σας δει κάποιος σήμερα.
Εκεί που περιμένει στη σειρά, σκέφτεται η γυναίκα να πάρει και τη βεβαίωση για να κάνει και μια μαστογραφία, όπου ρωτώντας προηγουμένως πήρε και για αυτή την εξέταση την ίδια απάντηση :
Βεβαίωση από το ΙΚΑ.
Πάει λοιπόν να ζητήσει και αυτή τη βεβαίωση και τις κλείνουν ραντεβού για τις 8 Σεπτέμβρη με το γυναικολόγο του ΙΚΑ.
Συνεχίζει λοιπόν, να περιμένει στην ουρά των δύο ορθοπεδικών από τους οποίους ο ένας λείπει σε μία Επιτροπή, στον άλλο προηγούνται των ασθενών – όπως πάντα – οι ιατρικοί επισκέπτες και τελικά μετά από ώρες παίρνει την πολυπόθητη βεβαίωση. Την έφαγε τη μέρα της …
Έρχεται η Δευτέρα 8 Σεπτέμβρη και πάει στο ΙΚΑ για το ραντεβού με τον γυναικολόγο. Δεν είχε όμως την ίδια γνώμη και ο γιατρός ο οποίος πήρε λέει άδεια! Και οι γυναίκες απ’ έξω να περιμένουν …
Η νοσηλεύτρια που έρχεται να τις ενημερώσει, σε ερώτηση της γυναίκας για την βεβαίωση της μαστογραφίας, λέει ότι δεν πρέπει να τη δει γυναικολόγος αλλά χειρούργος …
Μα …
Δεν υπάρχει μα … και κατευθυνόμενη, η νοσηλεύτρια, στη γραμματεία ενημερώνει και το προσωπικό ότι όσες γυναίκες ζητούν μαστογραφία να τους κλείνουν ραντεβού με χειρούργο και όχι γυναικολόγο.
Τέλος πάντων, μήπως θα μπορούσε να με δει ένας χειρούργος σήμερα προτείνει η γυναίκα;
Ναι με νέο ραντεβού ή σήμερα μετά τις 2 το μεσημέρι, η απάντηση.
Και καλά αν είσαι από την ίδια πόλη πας σπίτι σου, κάνεις τις δουλειές σου και ξανάρχεσαι, αν είσαι όμως από αλλού τι κάνεις;
Είπατε τίποτα για οργάνωση υπηρεσιών, για δικαιώματα του ασφαλισμένου, για έγκαιρη ενημέρωση, κ.λ.π.; όταν στις μέρες μας μια μαγνητική πλαστική καρτούλα και ένας και μόνο αριθμός, αυτός του μητρώου του ασφαλισμένου, όταν μηχανογραφηθεί μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα, ασφαλιστικών οργανισμών και νοσοκομείων;
Μα που νομίζεις πως ζεις φίλε μου στον 21ο αιώνα της ανάπτυξης και της τεχνολογίας;
Κάνεις λάθος, ζεις στην Ελλάδα, όπου ο χρόνος απλά κυλάει και κυλάς κι εσύ μαζί του, αν κυλάς …
Δευτέρα 15 Σεπτέμβρη. Και ενώ ετοιμάζεται η γυναίκα να ταξιδέψει από το χωριό για το ραντεβού με τον Αξονικό τομογράφο, στην κυριολεξία στην πόρτα πριν φύγει δέχεται ένα – ομολογουμένως ευγενικό τηλεφώνημα που της λέει ότι ο Αξονικός είναι χαλασμένος.
Ευτυχώς που δεν ξεκίνησα, σκέφτεται.
Θα πάρετε κατά τις δέκα να σας ενημερώσουμε σχετικά.
Πήρε στις δέκα, στις δέκα της είπαν για τις δώδεκα, στις δώδεκα της είπαν για την Τετάρτη στις δέκα, την Τετάρτη στις δέκα της είπαν πάλι για τις δώδεκα και στις δώδεκα της έδωσαν νέο ραντεβού, αυτή τη φορά για Δευτέρα 29 του Σεπτέμβρη.
Κάθεται και σκέφτεται η γυναίκα : από τη Δευτέρα μέχρι την Τετάρτη μεσολάβησαν μόνο τρεις μέρες. Άρα και τα προγραμματισμένα ραντεβού πήγαν πίσω θεωρητικά τουλάχιστον, τρείς μέρες. Έ, τότε γιατί της έδωσαν ραντεβού μετά από δώδεκα μέρες; Κι επειδή απάντηση δεν πήρε κατέληξε πάλι στον ιδιωτικό κέντρο για συντομότερα. Δεν πήγε μόνη της εκεί, την πήγαν οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας και το σύστημα, που όλα τα απελευθερώνει και όλα τα διαλύει … ευτυχώς με τη βεβαίωση του ΙΚΑ.
Αχ, αυτή η βεβαίωση του ΙΚΑ … την πήρε η ίδια γυναίκα και για την μαστογραφία που λέγαμε με ραντεβού στο γυναικολόγο του ΙΚΑ την Δευτέρα 29 Σεπτέμβρη και μάλιστα αρκετά γρήγορα.
Πήγε, λοιπόν, σε ένα από τα συμβεβλημένα κέντρα για την εξέταση και μόλις είδε το χαρτί η γραμματέας της είπε – λόγω ΙΚΑ – ότι μπορεί να κλείσει ραντεβού στις αρχές Νοέμβρη, ενώ με πληρωμή μπορεί να την κάνει και σήμερα.
Φαίνεται σκέφτηκε, ότι υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων : οι ασφαλισμένοι και οι πληρώνοντες με μετρητά.
Τα μάζεψε και έφυγε, πήγε σε κάποιο άλλο εργαστήριο και άμεσα εξυπηρετήθηκε. Όπως άμεσα δέχτηκε να δει τα αποτελέσματα της αξονικής και ο ορθοπεδικός του νοσοκομείου. Τελικά πέρα από τα όποια συστήματα ασφάλισης και υγείας, οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά …