Με ομοφωνία έληξε η σύσκεψη για τα Διόδια των Τεμπών, που έγινε στο Δημαρχείο στο Μακρυχώρι. Όλοι συμφωνούν να μην γίνουν αλλά κανένας δεν δεσμεύεται για το αντίθετο.
Πριν λίγη ώρα τελείωσε η σύσκεψη που προκάλεσε ο Δήμαρχος Τεμπών Κώστας Κολλάτος στο Δημαρχείο στο Μακρυχώρι με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, Βουλευτών του νομού, Αυτοδιοικητικών και άλλων.(φωτογραφίες στο τέλος της ανάρτησης).
Τους παρευρισκόμενους καλωσόρισε ο πρόεδρος του δημοτικού Συμβουλίου του δήμου Τεμπών, Δημήτρης Τσέτσιλας, ο οποίος έβαλε και την ημερήσια διάταξη της σύσκεψης.
Στη συνέχεια ο δήμαρχος Τεμπών, Κώστας Κολλάτος αφού έκανε μια μικρή ιστορική αναδρομή στο θέμα της λειτουργίας των διοδίων στο δήμο Τεμπών και στις συμβάσεις που τα διέπουν, ενημέρωσε για την υπάρχουσα κατάσταση, αναφέρθηκε ότι 8 στα 10 οχήματα μέχρι σήμερα χρησιμοποιούν τον παράδρομο, αναφέρθηκε στο ότι ζητήθηκε η έγκριση από το δημοτικό και το περιφερειακό συμβούλιο των περιβαλλοντικών όρων για την μεταφορά των διοδίων από τον Πυργετό στα Τέμπη με το τέλος των εργασιών των σηράγγων και την παράδοση του έργου της ΠΑΘΕ. Ενημέρωσε του παρόντες για τις αρνητικές αποφάσεις του

δημοτικού και του περιφερειακού Συμβουλίου και για τις επαφές που είχε με τον Γ.Γ. του υπουργείου ο οποίος απάντησε ότι «δεν υπάρχει καμία διαπραγματευτική ικανότητα». Τόνισε επίσης την αντίθεση στη δημιουργία των διοδίων και από τους όμορους δήμους Αγιάς και Δίου-Ολύμπου. Ζήτησε από όλους να προασπίσουν την πρωτογενή παραγωγή και τον τριτογενή τομέα (τουριστική ανάπτυξη) της περιοχής, λέγοντας ότι τα διόδια είναι μια μεγάλη αδικία για τους ανθρώπους της περιοχής που πρέπει να αποτραπεί.

Το υπουργείο, τόνισε, θα πρέπει να βασιστεί στις αρνητικές γνωμοδοτήσεις του Δήμου και της Περιφέρειας και να λειτουργήσει αποτρεπτικά στην κατασκευή και λειτουργία τους. Τέλος ζήτησε από όλους να υπάρξει μια κοινή θέση και πρόταση για να μπορέσουμε να αποτρέψουμε κάθε δυσάρεστη ενέργεια.
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος της ΠΕΔ, Γιώργος Κοτσιός λέγοντας
Ναι στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων.
Ναι στο δικαίωμα όλων να μην κάνουν χρήση των διοδίων ή χρήση μόνο πλευρικών με χρέωση ανά χιλιόμετρο χρήσης. Ρώτησε αν η κοινή διαβούλευση είναι ουσιαστική ή τυπική και αποχώρησε λέγοντας ότι βρίσκεται σε εξέλιξη άλλη σύσκεψη με θέμα το φυσικό αέριο των δήμων Ελασσόνας, Φαρσάλων και άλλα,
Εκεί «πετάχτηκα” κι εγώ και ζήτησα την επέκταση της χρήσης φυσικού αερίου και στο δήμο Τεμπών. Η απάντηση του προέδρου της ΤΕΔΚ ήταν να γίνει σχετικό αίτημα …
Στην τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης, Κώστας Αγοραστός, τόνισε ότι η Περιφέρεια έχει τη δυνατότητα χορήγησης των αδειών και η γνωμοδότησή μας είναι αρνητική στην έκδοση περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή των διοδίων στα Τέμπη. Την τελική απόφαση όμως την βγάζει το υπουργείο.
Ο λόγος επιστροφής των διοδίων στα Τέμπη είναι καθαρά οικονομικός. Εναλλακτικό δίκτυο στην ΠΑΘΕ είναι και παραμένει η κοιλάδα των Τεμπών και δεν μπορεί να νοηθεί παράδρομος ένας δρόμος 60-70 χιλιόμετρα μακριά από την ΠΑΘΕ.
Η βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ, Άννα Βαγενά, αφού αναφέρθηκε στην προσωπική της σχέση με τον δρόμο αυτό μιάς και ο πατέρας της ήταν αυτός που έκανε την πρώτη διάνοιξη, είπε ότι καλούμαστε να διαχειριστούμε ένα προϋπάρχον πρόβλημα με μια σύμβαση της προηγούμενης κυβέρνησης που ψηφίστηκε στη βουλή και υπογράφτηκε το 2013.
Το θέμα της άρνησης των περιβαλλοντικών όρων θέλω να θυμίσω ότι με την υπόθεση στις Σκουριές και την μη υπογραφή από τον υπουργό Σκουρλέτη έγινε μέγα ζήτημα από την αντιπολίτευση λέγοντας ότι δεν θέλουμε την ανάπτυξη της περιοχής. Εδώ όμως το θέμα πρέπει να λυθεί άμεσα γιατί μιλάμε για έργα που λιμνάζουν χρόνια. Συμφωνώ να μη γίνουν τα διόδια στα Τέμπη και θα βάλω όλες μου τις δυνάμεις ώστε να αποφύγουμε την κατασκευή τους.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παπαδόπουλος, τόνισε : Βάζω τη διάσταση της ελεύθερης διακίνησης της τοπικής κοινωνίας και των προϊόντων της, αναφέρθηκε ότι στην Αττική οδό το κράτος δηλ. οι πολίτες πληρώνουν την εταιρεία για διαφυγόντα κέρδη επειδή λόγω των ακριβών διοδίων οι πολίτες δεν την χρησιμοποιούν, ανακοίνωσε ότι γίνονται διαπραγματεύσεις για χρεώσεις ανά χιλιόμετρο και πρότεινε την εφαρμογή κάρτας για τις τοπικές κοινωνίες.
Έκλεισε την τοποθέτησή του λέγοντας ότι ο υπουργός δεσμεύτηκε να το δει, μιλάμε για την ιστορική κοιλάδα των Τεμπών. Κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος, νομίζω ότι θα βρούμε λύση στο θέμα, τόσο ο Δήμαρχος όσο και ο Περιφερειάρχης έχουν την ανάλογη εμπειρία να το χειριστούν.
Ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων, Γιώργος Κατσιαντώνης τόνισε ότι μοναδική λύση είναι ένας παράπλευρος της ΠΑΘΕ ασφαλής και αυτός είναι ο σημερινός δρόμος της κοιλάδας των Τεμπών, άρα για ποιο λόγο να τοποθετηθούν διόδια σε έναν παράπλευρο δρόμο. Να πάμε όλοι μαζί στο υπουργείο για να διεκδικήσουμε το δίκαιο του θέματος.
Η αντιπρόσωπος του βουλευτή των ΑΝ.ΕΛ Βασίλη Κόκκαλη μετέφερε χειρόγραφο μήνυμα το οποίο και διαβάστηκε όπως διαβάστηκαν και τα μηνύματα των βουλευτών της Ν.Δ., Μάξιμου Χαρακόπουλου και Χρήστου Κέλλα, ενώ μήνυμα διάβασε και ο εκπρόσωπος του βουλευτή του Ποταμιού Κώστα Μπαργιώτα. Όλα τα παραπάνω μηνύματα ως κεντρική πρόταση είχαν το να μην γίνουν νέα διόδια στα Τέμπη.
Η «Οικολογική Θεσσαλία», τόνισε ο περιφερειακός σύμβουλος Νίκος Πουτσιάκας είναι κατά των διοδίων. Ο  συγκεκριμένος δρόμος θα πρέπει να είναι ένας δρόμος με μεγάλη περιβαλλοντική σημασία και σαφώς δεν πρέπει να υπάρχουν διόδια η δε κυκλοφορία του θα πρέπει να έχει περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά και να είναι ελκυστική στους επισκέπτες. Θα πρέπει να δούμε το θέμα και σε σχέση με την νέα σχεδιαζόμενη ανάπτυξη της κοιλάδας των Τεμπών.
Ακολούθησαν τοποθετήσεις του δημάρχου Αγιάς, Αντώνη Γκουντάρα, του αντιδημάρχου του δήμου Δίου-Ολύμπου, του επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο δήμο Τεμπών, Γιώργου Μανώλη, δημοτικών συμβούλων και άλλων.
Στις προτάσεις που ακούστηκαν σημειώνω την πρόταση του Γιώργου Νικολάου, αν το θέμα δεν βρει τη λύση του να παραιτηθούν όλοι οι δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, του Θωμά Τζέκα, να γίνει ερώτηση και αλλαγή της σύμβασης στη βουλή με πρωτοβουλία των κυβερνητικών βουλευτών.
Προσωπικά παίρνοντας το λόγο αναφέρθηκα στους προϋπολογισμούς των έργων της ΠΑΘΕ και στις εισπράξεις από τη λειτουργία των διοδίων στα 33 χρόνια της ισχύος των συμβάσεων απ’ όπου προκύπτει μια διαφορά κάτω του 1 δις, το οποίο θα είναι τελικά και το πραγματικό κόστος των εταιρειών για να ξέρουμε γιατί μιλάμε και ποιος τελικά πληρώνει «το μάρμαρο». Έκλεισα την τοποθέτησή μου βάζοντας τον προβληματισμό τι θα γίνει αν δεν καταφέρουμε τίποτα και το έργο αρχίσει να κατασκευάζεται ρωτώντας ρητορικά ποιοι θα είμαστε εκεί για να το σταματήσουμε …
Στο κλείσιμο της σύσκεψης ο δήμαρχος Τεμπών, Κώστας Κολλάτος, αφού ευχαρίστησε για μια ακόμη φορά όλους όσους παραβρέθηκαν, ζήτησε από όλους να κινηθούν στο πλαίσιο της στήριξης των αποφάσεων του Δήμου Τεμπών, της Περιφέρειας Θεσσαλίας και των υπηρεσιών τους που απέρριψαν τους περιβαλλοντικούς όρους της μελέτης και ζήτησε να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια από όλους με στόχο να πειστεί το υπουργείο και ο υπουργός Σκουρλέτης γιατί το δίκαιο είναι με το μέρος μας.

Είναι μια ευκαιρία μια περιοχή με τόσο φυσικό κάλος να την προστατεύσουμε. Αν μας αγνοήσουν τόνισε κλείνοντας τη σύσκεψη, θα επαναπροσδιορίσουμε τη στάση και τη θέση μας.