Από τον Αστέριο Χλωρό,  πρώην πρόεδρο Δ.Σ. Δήμου Κάτω Ολύμπου και Αντιπρόεδρο του Σωματείου  «ΔΡΥΑΣ», έλαβα και δημοσιεύω την παρακάτω επιστολή η οποία αφορά το θέμα που και εγώ κατ’ επανάληψη έθεσα μέσω του blog και όχι μόνο, για το μέλλον της κοιλάδας των Τεμπών αλλά και την επαναλειτουργία διοδίων ξανά στην είσοδο της κοιλάδας μετά την έναρξη λειτουργίας των σηράγγων. Τα στοιχεία που παραθέτει ο καλός φίλος, Στέλιος έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα πρέπει να τα έχουμε υπόψη μας όλοι όσοι ενδιαφερόμαστε για το μέλλον αυτού του τόπου.
Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής :
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
Αγαπητέ  Δημήτρη και φίλοι του blog, χαιρετώ σας.
Παίρνω αφορμή την εξαγγελία, του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών κου Σπίρτζη, διαβούλευσης για την κατασκευή νέων διοδίων στην κοιλάδα των Τεμπών, για να τοποθετηθώ επί του θέματος.
Θεωρώ ότι ο ιστότοπος αυτός είναι ιδανικός για τη διαβούλευση ώστε οι όποιες θέσεις πολιτών και φορέων να γνωστοποιηθούν στους αρμόδιους.
Επιγραμματικά θα σταθώ σε κάποια πράγματα και αν χρειασθεί θα επανέλθω αναλυτικά.
Η σιωπή τον τελευταίο καιρό του Δημάρχου και των συμβούλων, μου δίνει την αίσθηση ότι συμβιβάζονται με την πρόταση της εταιρίας για την κατασκευή με αντιστάθμισμα την δωρεάν διέλευση των δημοτών για τρία χρόνια.
Επικεντρώνομαι  σε μερικά  σημεία που δεν πρέπει να παραβλεφθούν.

1ον Η αρχική σύμβαση παραχώρησης του έργου (Ν3605/2007),  προβλέπει ότι το τμήμα της εθνικού οδού από Ευαγγελισμό μέχρι την Λεπτοκαρυά, μετά την κατασκευή του νέου οδικού άξονα, θα λειτουργήσει ως οδός Ιδιαίτερης Περιβαλλοντικής Σημασίας.
2ον Το κράτος έχει το δικαίωμα να εισπράττει διόδια, ή να παραχωρεί το δικαίωμα είσπραξης σε τρίτους, σε δρόμους που τηρούν τις προϋποθέσεις  ένταξή τους στο πανευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Δηλαδή σε ασφαλείς δρόμους πλάτους τουλάχιστον δεκατριών μέτρων.
3ον Το αντίτιμο των διοδίων, βάση της σύμβασης, πρέπει να είναι σύμφωνο με το χιλιομετρικό αναλογικό σύστημα τιμολόγησης διοδίων. (εξαιρούνται οι σήραγγες των Τεμπών όπου η τιμολόγηση θα είναι διαφορετική).
Θα μπορούσαμε να πούμε ξανά τα όσα επί μια δεκαετία λέμε, μαζί με όλους τους φορείς της περιοχής (Δήμο, επιμελητήρια Περιφέρεια κ.λπ) , για την μη νομιμότητα της κατασκευής διοδίων, για την απομόνωση και υποβάθμιση της περιοχής,  για την παραβίαση του συντάγματος ως προς την ελεύθερη διακίνηση των ανθρώπων μιας και δεν υπάρχει εναλλακτική διέλευση, αλλά πάλι φοβάμαι ότι  οι υπηρεσίες της κεντρικής εξουσίας δεν θα τα λάβουν υπόψη.
Ρωτάω λοιπόν:
Θα τηρηθεί η αρχική σύμβαση ως προς το μέρος της για κατασκευή οδού Ιδιαίτερης Περιβαλλοντικής Σημασίας;
Είναι δυνατόν  να λειτουργούν διόδια σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας;
Το κράτος έχει δικαίωμα να κατασκευάσει διόδια στον παράπλευρο δρόμο Λάρισας Πλαταμώνα; Στον παράπλευρο δρόμο του ΠΑΘΕ, το μοναδικό τμήμα που ίσως τηρεί τέτοιες προϋποθέσεις είναι τα 8 χιλιόμετρα Τεμπών – Σ.Σ. Ραψάνης. Το αντίτιμο των διοδίων θα είναι ανάλογο, θα αντιστοιχεί μόνο για τα 8 χιλιόμετρα;
Νομίζει κανείς ότι μετά από τρία χρόνια οι Δημότες του Δήμου Τεμπών θα μπορούν και πρέπει να πληρώνουν 3 ευρώ επιπλέον για ένα μπάνιο στη Θάλασσα;
Είναι νόμιμο και ηθικό οι δημότες των διαμερισμάτων του Κάτω Ολύμπου να καταδικαστούν να πληρώνουν 3 Ευρώ για την μετακίνησή τους στο Δημαρχείο ή στο Κέντρο Υγείας Γόνων;
Είναι νόμιμη η μετακύλυση μέρους του κόστους των διοδίων από το κεντρικό άξονα (από τις σήραγγες) στον παράπλευρο, για να γίνει η μετακίνηση Λάρισας – Πλαταμώνα φθηνότερη αλλά πολύ πιο επικίνδυνη;
Είναι ηθικό να πληρώνουν άλλοι αντί άλλων και να μπαίνουν ζωές σε κίνδυνο;
Θα περίμενε κανείς με την ολοκλήρωση των έργων,  σύμφωνα με την σύμβαση,  να κατασκευαστούν έργα για την αποκατάσταση των αλλοιώσεων του φυσικού τοπίου και την ανάδειξή της περιοχής. Αντί αυτών προτείνεται να κατασκευαστεί  έργου τροχοπέδη για την ανάπτυξη όλης της περιοχής.
Πρέπει όλοι μας, αναλογιζόμενοι την ευθύνη που έχουμε απέναντι στην ιστορία αυτού του τόπου, να συνεργαστούμε και να  αγωνιστούμε  για την αειφορία και την ευημερία του. Καλώ όλους σε επαγρύπνηση και συμπόρευση.
Φεβρουάριος 2017, με εκτίμηση
Αστέριος Χλωρός.
πρώην πρόεδρος Δ.Σ. Δήμου Κάτω Ολύμπου.

Αντιπρόεδρος «ΔΡΥΑΣ»