Νέα εποχή από σήμερα το πρωί στις 9:00 για την περιοχή αλλά και για ολόκληρη τη χώρα, αφού παραδόθηκαν στην κυκλοφορία οι σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα του αυτοκινητοδρόμου της ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι).
Για τα εγκαίνια στα Τέμπη τα είδατε τα διαβάσατε δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες … Κρατάω τα πιο σημαντικά για μένα όπως την πρόθεση της Κυβέρνησης να εντάξει στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το έργο  για την ανάδειξη της Κοιλάδας των  Τεμπών που
ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας στην εκδήλωση  τιμής για την Εθνική Αντίσταση στο μνημείο του μπουρλοτιέρη Αντώνη Βρατσάνου που διοργάνωσε ο Δήμος Τεμπών το πρωί πριν από την τελετή των εγκαινίων, στην Αγία Παρασκευή, όπου τον Πρωθυπουργό υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Τεμπών, Κώστας Κολλάτος (η ομιλία του δημάρχου στο τέλος της ανάρτησης). Στην ομιλία του μπροστά από το μνημείο της Εθνικής Αντίστασης στην Κοιλάδα των Τεμπών ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε επίσης και τις ονομασίες που θα έχουν οι  σήραγγες του νέου αυτοκινητοδρόμου. Αναλυτικά, τα ονόματα που επελέγησαν είναι: Τ1-Ανατολική : «Αντώνη Αγγελούλη (Βρατσάνου)», Τ1-Δυτική : «Μαθητών Μακροχωρίου Ημαθίας», Τ2-Ανατολική : «Μαρίνου Αντύπα», Τ2-Δυτική : «Ρήγα Φεραίου», Τ3-Ανατολική : «Σέρτζιο Σιάνι» και Τ3-Δυτική : «Ολύμπου».
Επίσης επιβεβαιώθηκε από τα πιο επίσημα χείλη, του πρωθυπουργού, η εγκατάσταση διοδίων στην είσοδο της κοιλάδας, χωρίς να υπάρξουν μέχρι στιγμής, όπως θα αναμενόταν, επίσημες αντιδράσεις … εκτός από τη δήλωση του πρώην υπουργού Γ. Σουφλιά που λέει ότι τα διόδια θα πρέπει να παραμείνουν στο ύψος του Πυργετού και την ανοιχτή επιστολή του Σωματείου «ΔΡΥΑΣ» προς τον Πρωθυπουργό και τον υπουργό Μεταφορών, που με τα στοιχεία που παραθέτει αποδεικνύει την αδικία και παρανομία του να επανέλθουν τα διόδια στην είσοδο της κοιλάδας.
Ολόκληρη η επιστολή του σωματείου «ΔΡΥΑΣ», που αξίζει να διαβάσετε, έχει ως εξής :

Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
 Αξιότιμοι κύριοι

Με την επιστολή αυτή η «ΔΡΥΑΣ», Σωματείο για το περιβάλλον και τον πολιτισμό του Κάτω Ολύμπου, Ανατολικού Κισσάβου, Τεμπών και Δέλτα Πηνειού σας μεταφέρει την ανησυχία των κατοίκων της ευρύτερης  περιοχής για την κατασκευή διοδίων στην παλαιά οδό των Τεμπών.  
Με τον νόμο 3605/2007, με τον οποίο κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης του έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός –Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, συμπεριελήφθησαν στις υποχρεώσεις της Παραχωρησιούχου εταιρείας και έργα που αφορούν το τμήμα της υφισταμένης Εθνικής Οδού ΠΑΘΕ από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ευαγγελισμού έως Ανισόπεδο Κόμβο  Λεπτοκαρυάς, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και  ο παλαιός δρόμος που διέρχεται από την Κοιλάδα των Τεμπών.
Η Κοιλάδα των Τεμπών, συνιστά μια φυσική περιοχή ανεκτίμητης αξίας,εφόσον διαθέτει μοναδική  φυσική ομορφιά και πλούσια πολιτιστική κληρονομιά .Βρίσκεται σε ειδικό καθεστώς προστασίας και ως εκ τούτου οι οποιεσδήποτε παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται με σεβασμό και υπευθυνότητα .
Με την ολοκλήρωση των έργων,  θα περίμενε κανείς, σύμφωνα με την σύμβαση,  να κατασκευαστούν έργα για την αποκατάσταση των αλλοιώσεων του φυσικού τοπίου και την ανάδειξή του, όπως προβλέπει η αρχική σύμβαση παραχώρησης του έργου (Ν3605/2007),  ότι το τμήμα της εθνικού οδού από Ευαγγελισμό μέχρι την Λεπτοκαρυά, μετά την κατασκευή του νέου οδικού άξονα, θα λειτουργήσει ως οδός Ιδιαίτερης Περιβαλλοντικής Σημασίας.
Για το συγκεκριμένο τμήμα έχει εκπονηθεί μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και έχει εκδοθεί η ΚΥΑ 85884/5-8-2002 με θέμα Έγκριση Περιβαλλοντικών όρων για την λειτουργία του έργου «Κατασκευή και Λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Λάρισας–Θεσσαλονίκης: Τμήμα ΑΚ Τεμπών ΑΚ Ραψάνης» η οποία τροποποιήθηκε το 2003 και παρατάθηκε με την υπ’ αρ. 14512/23-2-2005 ΚΥΑ έως τις 31-12-2015.
Βάσει των παραπάνω μετεγκαταστάθηκε ο σταθμός διοδίων Τεμπών, για περιβαλλοντικούς λόγους, σε νέα θέση της Εθνικής Οδού εκτός Κοιλάδας.
Σήμερα η Παραχωρησιούχος εταιρεία ζητά αλλαγή των περιβαλλοντικών όρων για να επαναφέρει  μετωπικό σταθμό διοδίων στη θέση των παλαιών διοδίων, στον οικισμό Τεμπών, εκμεταλλευόμενη ασάφεια της  τροποποίησης της σύμβασης Παραχώρησης η οποία κυρώθηκε με το νόμο 4219/2013.
Με την κατασκευή του νέου μετωπικού σταθμού διοδίων στο σημείο, παραβλέπεται ο νόμος  Ν3937/2011με τον οποίο η Κοιλάδα των Τεμπών είναι ενταγμένη στο Εθνικό Σύστημα Προστατευμένων Περιοχών.
Στην περιοχή αυτή του Δήμου Τεμπών δεν υφίσταται εναλλακτικό οδικό δίκτυο για τις μετακινήσεις των κατοίκων εντός των ορίων του, καθώς και προς το διοικητικό κέντρο της περιφέρειας και ούτε δύναται να κατασκευαστεί τέτοιο. Ως εκ τούτου οι κάτοικοι θα υποχρεούνται να πληρώνουν διόδια για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε για υπηρεσιακούς επισκεπτόμενοι τις διοικητικές υπηρεσίες ή το Κέντρο Υγείας.
Σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, διόδια τοποθετούνται σε αυτοκινητόδρομους  ταχείας κυκλοφορίας που παρέχουν ασφάλεια στους οδηγούς αλλά και στους παρόδιους, και είναι ενταγμένοι στο Ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.
Κατόπιν των ανωτέρω σας θέτουμε τα παρακάτω ερωτήματα:
1ον.  Νομίζετε ότι η Πολιτεία έχει το δικαίωμα, στον βωμό της ανάπτυξης να θυσιάζει το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό μας;
2ον. Νομίζετε ότι είναι δυνατόν  να λειτουργούν διόδια σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας;
3ον.  Είναι δυνατόν να μην τηρηθούν οι όροι της αρχικής σύμβασης που προέβλεπαν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας με θέσεις στάσης και θέασης,  χαρακτηριστικά που αρμόζουν σε δρόμους  Ιδιαίτερης Περιβαλλοντικής Σημασίας,
4ον. Ο παράπλευρος δρόμος, Ευαγγελισμού – Σκοτίνας , στον οποίο θα λειτουργήσουν τα νέα μετωπικά διόδια όπου το πλάτος του, στο μεγαλύτερο τμήμα του δεν υπερβαίνει τα 8.30 μέτρα, χωρίς λωρίδα κυκλοφορίας εκτάκτου ανάγκης, παρέχει ασφάλεια και τηρεί τις προϋποθέσεις κατασκευής διοδίων; (Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο τμήμα Πυργετού – Αιγάνης, σε τμήμα 3,500μ. δρόμου χωρίς λωρίδα επιβράδυνσης,  υπάρχουν 29 είσοδοι έξοδοι που εξυπηρετούν τους παρόδιους αγρότες και βιοτέχνες.)
5ον. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου για τις οικονομικές επιπτώσεις στους κατοίκους, όταν αυτοί για να μετακινηθούν για λόγους εργασίας ή να μεταβούν στο Κέντρο Υγείας ή στο Δημαρχείο ή ακόμα για αναψυχή στα παράλιά τους θα επιβαρύνονται επί πλέον κάθε φορά με 3,20 ευρώ;
Πιστεύουμε πως σε θέματα Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, δεν χωράνε εκπτώσεις και συμβιβασμοί.
Ελπίζουμε ότι θα επιδείξετε την ανάλογη περιβαλλοντική ευαισθησία και δεν θα επιτρέψετε να γίνουν επεμβάσεις ανάρμοστες στην Κοιλάδα των Τεμπών,  ένα μνημείο της Φύσης και του Πολιτισμού.
Δ.Σ. ΔΡΥΑΣ
…..
Ο χαιρετισμός του Δημάρχου Τεμπών :
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, κ. κ. Υπουργοί, γ. γραμματείς, κ. Βουλευτές, συνάδελφοι στην αυτοδιοίκηση, αγαπητοί δημότες, φίλοι και φίλες,
«Ο Αντώνης Βρατσάνος έφυγε όπως έζησε. Με την αξιοπρέπεια και την καρτερικότητα ενός αληθινού ήρωα που προσέφερε στην πατρίδα πολύ περισσότερα από αυτά που του επιστράφηκαν». Με τα χαρακτηριστικά αυτά λόγια του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια σας καλωσορίζουμε και σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας στον τόπο μνήμης της Εθνικής Αντίστασης και της εμβληματικής φυσιογνωμίας του Αντώνιου Αγγελούλη (Βρατσάνου).
            Η παρουσία σας σ’ αυτό τον τόπο, τούτη τη στιγμή και η παρουσία όλων μας εδώ αποκαθιστούν τις θυσίες που δεν είδαν δικαίωση. Είναι η πρώτη φορά που ένας Πρωθυπουργός τιμά τον αγωνιστή Α. Βρατσάνο και την Εθνική Αντίσταση στην ιδιαίτερη περιοχή των Τεμπών. Και δεδομένου ότι η ιστορία είναι ο μάρτυρας κι εμείς οι φύλακες και τιμητές της, πιστεύω πως και σήμερα είναι μια ξεχωριστή ιστορική στιγμή για έναν αγωνιστή που δεν ζει πια ανάμεσά μας.
Ο Αντώνης Βρατσάνος γεννήθηκε στη Λάρισα το 1919και πολέμησε στο Αλβανικό μέτωπο ως έφεδρος ανθυπολοχαγός του Μηχανικού.  Στη συνέχεια πήρε μέρος στους αγώνες της Εθνικής Αντίστασης μέσα από τις γραμμές του ΕΛΑΣ. Υπήρξε ένας από τους πρωτεργάτες της εποποιίας της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης προξενώντας μεγάλη φθορά στις γραμμές των κατακτητών. Στην αντιστασιακή του δράση περιλαμβάνονται :
• Η ανατίναξη πολλών χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής και γεφυρών
• Η καταστροφή 20 αμαξοστοιχιών και σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων αλλά και
• Η διακοπή συγκοινωνίας για 1324 ώρες (καίρια πλήγματα για τον κατακτητή)
Κορυφαίο επίτευγμα της αντιστασιακής-σαμποταριστικής δράσης του Α. Βρατσάνου είναι η ανατίναξη από το Τάγμα Μηχανικού με επικεφαλής τον ίδιο της 53ης γερμανικής αμαξοστοιχίας που κατευθυνόταν στο Ανατολικό Μέτωπο, γεμάτη με Γερμανούς αξιωματικούς και στρατιώτες, σχεδόν απέναντι από τον χώρο των εγκαινίων – 300 μέτρα με κατεύθυνση την Ιτέα, τον Φλεβάρη του 1944.
Η ανατίναξη αυτή στοίχισε στους Γερμανούς κατακτητές, ενώ θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα σαμποτάζ στην Ευρώπη κατά των ναζί ίσως εφάμιλλο γεγονός –αν όχι μεγαλύτερο- με την ανατίναξη της Γέφυρας του Γοργοποτάμου.
Ο Αντώνης Βρατσάνος που αιτήθηκε να μεταφερθούν τα κόκκαλά του στην Ιτέα Τεμπών υπήρξε ένας λαϊκός αγωνιστής που «έφυγε» από τη ζωή χωρίς να δει την υλική και ηθική αποκατάσταση των αγωνιστών της ΕΑΜικής Αντίστασης, χωρίς να χαρεί τη δικαίωση των αγώνων και των θυσιών όλων εκείνων που έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία της Ελλάδας. 
            Σ’ αυτή τη χρονική στιγμή και σε αυτόν τον τόπο ανταμώνουν λοιπόν η ιστορία, η μνήμη, οι θυσίες και οι τιμές.  Η μια εκδήλωση μνήμης θα δώσει τη θέση της ακόλουθα σε μια άλλη εκδήλωση που θα είναι για την εξέλιξη, το μέλλον και την ανάπτυξη. Γιατί πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ανάπτυξη και η ανάκαμψη θα προέλθουν μέσα από τις τοπικές κοινωνίες με έργα ουσίας και άμεσης απόδοσης.
Ο Δήμος Τεμπών διαθέτει ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό πρόγραμμα-όραμα για την ανάδειξη – αξιοποίηση της κοιλάδας των Τεμπών και αιτούμαστε ΚΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ για την υλοποίησή του.Για το λόγο αυτό, εδώ που ενώνεται ο βορράς κι ο νότος της χώρας,  εδώ που πραγματοποιήθηκε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της σύγχρονης Ελλάδας, η διάνοιξη των σηράγγων των Τεμπών, εδώ ενδυναμώνονται οι σχέσεις της κεντρικής Κυβέρνησης και των κατοίκων της περιφέρειας, εδώ ισχυροποιείται μια υγιής και αμφίδρομη σχέση κράτους- πολίτη.
Στη μνήμη λοιπόν του Αντώνη Βρατσάνου και των συναγωνιστών του αλλά και στο όνομα όσων καθημερινά κοπιάζουν κόντρα στους καιρούς, συνεχίζουμε και δίνουμε τον αγώνα που μας αναλογεί. Η ζωή και οι θυσίες των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης ας μείνουν στη μνήμη μας να φωτίζουν τις προσπάθειές μας.
ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥΣ Η ΜΝΗΜΗ.

Σας ευχαριστώ.